Dit barns sociale udvikling og trivsel

Når vi arbejder med dit barns udvikling og trivsel gør vi det med afsæt i skolens tre værdier; Fællesskab, forskellighed og faglighed.

• Læs op

Indhold

Vi anser fællesskabet som fundament for det daglige arbejde på skolen. Gennem deltagelse i skolens fællesskab får dit barn mulighed for at føle sig værdsat, udvikle sig og lære - og at opleve medindflydelse og medansvar i demokratiske processer.

Vi tager udgangspunkt i dit barns ressourcer og muligheder, og vi ser forskellighed som en styrke for fællesskabet.

Høj faglighed, kreativitet samt kvalitet i det daglige arbejde er fælles mål for børn og voksne på Højvangskolen.

Det skal være glædesfyldt og berigende, at være barn på Højvangskolen. Men det må også gerne være hårdt, udfordrende og måske endda gøre ondt fra tid til anden.

Når vi falder, lærer vi at rejse os igen – og når det gør ondt at lære, træner vi hinanden i også at kunne være i den følelse. Det er både dannelse og læring på samme tid.

Selvom det godt må gøre ondt og være hårdt at gå i skole – skal INGEN børn mobbes. Derfor har Højvangskolen en antimobbestrategi som vi arbejder aktivt med.

På Højvangskolen tager vi afstand fra mobning, og vi arbejder i samarbejde med skolens forældre for at komme mobning til livs. For at undgå mobning arbejder vi altid på at opbygge trygge og tolerante fællesskaber.

Læs vores antimobbestrategi

Sidst opdateret: 9. januar 2024