Skolefrivillig

På Højvangskolen er vi en stor gruppe, som er skolefrivillige. Vi følger en enkelt klasse, så vi får et godt og tæt forhold til eleverne.

Vi er typisk i klassen et par timer om ugen, men indimellem hjælper vi til på andre dage – f.eks. når der er temauger, eller når klasserne skal på tur. Det er meget fleksibelt at være skolefrivillig, og vi kan altid springe over en uge, hvis vi f.eks. skal på ferie. Du skal bare være klar på, at børnene har savnet dig, og at der venter en syndflod af spørgsmål, når du vender tilbage 😊

Vi bidrager til, at børnene får en endnu bedre skoledag ved at være en ekstra voksen i klasserne. Skolens dygtige lærere og pædagoger tilrettelægger sammen med os, hvad vi laver. Det kan være alt fra at læse med et par børn, hjælpe til med gruppearbejde eller at gå med på biblioteket.

At være skolefrivillig kræver ikke særlige forudsætninger, så vi bidrager, som vi hver især kan.

Læs mere om at være skolefrivillig på Højvangskolen her.