Et godt samarbejde mellem skole og hjem

På Højvangskolen møder vi alle børn og forældre med positive forventninger, fællesskab, et højt fagligt niveau og en forståelse for, at vi alle sammen er forskellige.

Vi kommunikerer med dig og inddrager nødvendig viden, så du har viden om dit barns trivsel, adfærd og læring - også når det udfordrer.

Højvangskolen er en åben skole, hvor forældre er velkomne til at deltage i undervisningen – men af hensyn til børnene i den enkelte klasse, er det altid efter forudgående aftale med lærer og ledelse, så alle parter altid er orienterede om formål og omfang.

Dit ansvar som forælder

Det er dit ansvar, at dit barn altid er undervisningsparat. Derfor forventer vi, at du har helt styr på fundamentale ting som gymnastiktøj, madpakke, penalhus, at dit barn er udhvilet, at dit barn har fået morgenmad, og at barnet sidder i klassen til tiden og er parat til at blive undervist.

Det er også dit ansvar, at dit barn er rummeligt og respektfuldt over for både klassekammerater og vores personale. Endelig er det også dit ansvar at holde dig ajour med sdit barns faglige og sociale udvikling på skolen – og ikke mindst spørge ind til denne på ugentlig basis.