Hvis dit barn har særlige behov

Alle børn er helt særlige og har derfor særlige behov – men nogle mere end andre - og nogle gennem længere perioder end andre.

Hvis dit barn har særlige behov - Pitten
  • Læs op

Indhold

På Højvangskolen vurderer vi derfor fra barn til barn, hvad behovet for støtte kan være og i givet fald, hvor lang tid det skal/bør opfyldes.

Der kan både være tale om støtte i forhold til fagligt indhold, men også i forhold til barnets sociale kompetencer.

Vi har gennem de seneste år videreudviklet og omstruktureret vores indsatser for børn med særlige behov. I dag arbejder alle børn på hele skolen i fælleskaber – også børn med særlige behov. Ingen skal arbejde alene på Højvangskolen – alle skal være en del af et eller flere fælleskaber.

Derfor vil forældre til børn med særlige behov opleve, at vi altid tilrettelægger forløb, hvor flere børn er tilknyttet en indsats. Det giver børnene selvtillid at være en del af et fællesskab – og det giver dem sociale venskaber og kompetencer på en måde som de måske ikke har prøvet før.

Sidst opdateret: 9. januar 2024